fredag 21 oktober 2011

ADHD och andra bokstavskombinationer

Ett av mina många personliga och psykiska problem är det faktum att mitt hår vägrar växa lika fort som jag önskar att det gjorde. Jag kapade från ett "naturligt" blondt svall till en kort frisyr. Den senare frisyren slutade med att halva skiten kapades rakt av, helt enkelt för att jag inte klarade av att det var längre än tre centimeter långt.
Det som händer i en min galna hjärna då jag måste ha en typ av OCD är att man får idéen om att man vill ha långt hår igen, ungefär i samma ögonblick som man klippt det. Frisyren var i sig inget fel på, jag ÄLSKADE den och gör det fortfarande. Problemet är att jag helt plötsligt blir maniskt fixerad av att ha långt hår igen, vilket i sin tur leder till att jag idag sitter och mäter mina hårstrån varje dag i hopp om att det kanske, helt mirakulöst, har växt tre-fyra centimeter under natten.
Om ni tyckte det här inlägget var idiotiskt och störande, f-ö-r-s-t-å-r ni då hur det är att vara jag? Jag är utmattad!






Justja.
Jag vill vara japan också. Hur löser jag det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar